Космопсихизам

Сам појам делује као још једно њуејџ просеравање. Постоје радови на тему чији сам наслов не обећава много више од тога, посебно ако се помиње и нешто "холистички" и "метафизичко искуство". Погледајмо рецимо овај абстракт (заправо сам абстракт има смисла, "обећава" више него наслов, за целину рада не знам). 
Е сад, један од млађих, барем за мене млађих, филозофа - подухватио се ове теме. То је Филип Гоф и ако би судили по другим интересовањима које наводи, посумњали бисмо на наречени њуејџизам... Ипак, доказ односно аргумент за космопсихизам је чисто логички.
Пре изношења релативно кратког доказа позабавићу се стилом предавања. Почетак ми се свидео јер ме подсетило на оно што сам ја урадио у делу СВЕТ. То је изношење дефиниција и аксиома (на предавању их није било, што је мислим добро) и онда извођење из њих. Посебна пажња посвећена је појмовима. Област је доста "пипава", што је Гоф покушао покрити понављањем дефиниција. Тако постаје мало јасније, али се добија на досади. А да не би било сасвим досадно, лик се стварно потрудио да да једноставне и животне примере - видети црвено (то је од Расела), осећати бол, бити на журци (односно имати проблеме због исте у комшилуку)...
Тако добијамо следећу аргументацију, и најзад ћемо видети дефиницију космопсихизма:
Космопсихизам је спој две тезе 1) космос је једини фундаментални објекат и 2) космос је свестан. Аргументација:
Премиса 1: Свако органско стање свести је иредуцибилно ('бем ли га јесте рогобатно, ал' је барем у једној речи, ја бих то објаснио овако - не може се редуковати, свести на нешто једноставније)
Премиса 2: Ниједно органско стање свести није фундаментално
Премиса 3: Једини начин на који стање може бити иредуцибилно и не-фундаментално је ако је аспект фундаменталнијег стања. 
Закључак 1: Зато је свако органско стање свести аспект фундаменталнијег стања.
Премиса 4: Ако је свако органско стање свести аспект фундаменталнијег стања онда је космопсихизам веома вероватно тачан. (У предавању је покривена алтернатива, која би била smallism - редуковање на ситне делиће као фундаменталне)
Закључак 2: Према томе, космопсихизам је веома вероватно тачан.


Коментари

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Псеудопатриотизам

Logički problem indukcije